Witam serdecznie mam zapytanie do Państwa.Posiadam wózek widłowy marki TOYOTA TYP 40-7FGF 18 rok produkcji 2000.Nr fabryczny 5FG30-41126.Problem polega na tym,że wózek nie ma mocy gdy operuję sprzęgłem,tak jak by tracił siłę i nie jedzie.Dodam,iż wózek zakupiłem od kogoś i nie wiem czy miał wymieniany olej w sprzęgle hydrokinetycznym.Proszę również o podanie czy filtr od tego oleju musi być oryginalny czy może być firmy FILTRON, bo taki posiada teraz?
Offline
Olej w sprzęgle jest ten sam co w skrzyni biegów czyli ATF.
Bez wyjęcia sprzęgła nie ma możliwości wymiany.
Olej krąży w układzie i przy wymianie oleju w skrzyni miesza się z tym ze sprzęgła.
I tak w koło.
Problem może być po stronie instalacji gazowej(stare membrany) algo regulacji ale to tylko przypuszczenie.
Offline
Witam i dziękuję za odpowiedź.Bez wyjęcia sprzęgła niema wymiany czego?Oleju?A te membrany podlegają wymianie?I gdzie ich trzeba szukać,co wyregulować?Dziękuję za odpowiedź.
Offline
Olej ze sprzęgła zostanie zawsze wymieszany z nowym olejem który będzie po wymianie oleju w skrzyni biegów.
Membrany podlegają wymianie ale trzeba znać model instalacji gazowej i takie same dokupić.
Oryginalne firmy Aisan są dosyć drogie ale może też być wsadzona inna instalacji to trzeba sprawdzić na parowniku.
Po wymianie regulacji podlega skład mieszanki.
Jeśli wózek ma sprawną instalację benzynową można zobaczyć jak jeżdzi na benzynie.
Offline
Jezeli wózek wchodzi na obroty a nie chce jechac to problem ze skrzynia i zaczął bym od wymiany oleju i filtra to nie sa duze koszty a serwis Toyota zaleca to co 500 mh zwłaszcza ze nie dawno go zakupiles i nie wiesz jaka ma przeszlosc ten wózek do skrzyni wchodzi ok 9 l ale przy wymianie spuscisz tylko 4-5 l bo reszta zostanie w turbinie filtr moze byc z zamiennika wazne zeby byl nowy i regularnie wymieniany wieksze koszty bedziesz mial jesli to sa tarczki cierne koszy sprzeglowych lub jakies nieszczelnosci wtedy trzeba rozbierac skrzynie koszty wzrosna kilka krotnie moglbys dokladniej opisac np czy to sie dzieje przy jezdzie do przodu i do tylu czy na cieplym czy na zimnym jest tak samo czy czuc szarpniecia przy ruszaniu i przy zmianie kierunku jazdy
a jesli wozek przy obciazeniu przygasa nie wchodzi na obroty to doszukiwalbym sie gdzies przy zasilaniu (filtr gazu, zaworki czy uszkodzona membrana parownika) ewentualnie swiece kable kopułka palec
Offline
napisz tez jaki wozek ma przebieg w mh i czy ma problemy z paleniem na zimnym lub cieplym czy pali tak samo
Offline