Strony: 1
Wątek Zamknięty
Witam.
Przymierzam się do zakupu wózka widłowego, niestety konstrukcja jego nie pozwala na zastosowanie kół pompowanych, mam pytanie jakie wady posiada ogumienie pełne w wózku widłowym? Posiadam wózek na zwykłych kołach i zastanawiam jakie niespodzianki mogą mnie spotkac jak kupię wózek z kołami pełnymi.
Pozdrawiam
Offline
Koła pełne to mniejszy konfort jazdy po nierównym terenie ale brak przebić dętki i uszkodzeń opony i na odwrót przy kołach pompowanych.
Zawsze przy kołach pełnych szybciej uszkadza się mocowania kół z siłownikiem skrętu najczęściej to tulejki lub łożyska i sworznie.
Offline
a jeżeli teren jest równy i prosty to chyba ten problem w duzej mierze znika? a jak wyglada jazda po sniegu na korzyść pompowanych czy pełnych??
Offline
Na śniegu pewno lepiej sprawdzają się koła pneumatyczne, ale wadą pneumatów jest mniejsza stabilność wózka... bardzo rzadko stosuje sie koła pneumatyczne, częściej spotykane są pełne super elastic. Jeśli maja dobry bieżnik to i w śniegu pojadą
Offline
Trzeba jednak pamiętać, że wymiana opon superelastic (tak się nazywają pełne koła na wózkach) wymaga zastosowania prasy. Czasami to problem.
Ale ja generalnie polecam superelastiki. Są trwalsze, odporne na przebicie i daje się je naciąć po starciu bieżnika.
Oczywiście warto brać opony dobrej marki.
Offline
Moim zdaniem przekucie opony to żaden problem, przynajmniej u nas... Mamy jedną prase stacjonarną i dwie mobilne także przekucie kół u klienta to żaden problem.
Offline
Epel1986 napisał:
Moim zdaniem przekucie opony to żaden problem, przynajmniej u nas... Mamy jedną prase stacjonarną i dwie mobilne także przekucie kół u klienta to żaden problem.
Nie ma jak dyskretna reklama firmy ... a wracając do pytania kolegi, to faktycznie przy bardzo równej powierzchni problem o którym mowa bardzo mocno zostaje ograniczony. Natomiast przy jeżdżeniu po śniegu to mało ważne jest czy pompowane czy pełne, najważniejsze jest to żeby był odpowiednio wysoki bieżnik. Dla lepszej skuteczności poruszania się na śniegu stosuje się łańcuchy śniegowe.
Offline
Dzięki za info, zauważyłem że stosuje się dwa rodzaje opon/kół lanych. Całkowicie pełne wyglądają jak łyse i bieżnikowane, zastanawiam się na ile trwalsze są te łyse, ku mojemu zdziwieniu wózek nawet bez obciążenia radzi sobie bardzo dobrze na śniegu na tych "łysych" kołach, ale to chyba z powodu iż środek ciężkości idzie na wszystkie trzy koła. Chcę te koła wymienić na bieżnikowane ale zastanawiam się czy te bieżnikowane nie będą dużo miej żywotne.
Pozdrawiam
Offline
Wątek Zamknięty
Strony: 1