Czynniki wpływające na temperaturę elektrolitu
Podczas gdy temp. elektrolitu dochodzi do poziomu granicznego należy przerwać ładowanie wznowić gdy tem. osiągnie 30-35 stopni,
jeśli temp. zacznie gwałtowni wzrastać zmiejszyć prąd ładowania ( tak zalecają producenci ).
Wszystko jest ok tylko gdy w grę wchodzi czas jest to duży problem.
Czynniki wpływające na temperaturę elektrolitu
- stan baterii
- ładowanie ( charakterystyka prostownika, prąd/czs ładowania, brak możliwości zmiany prądu/ czasu ładowania )
- parametry wózka ( możliwe małe korekty nie odczuwalne dla operatora )
- operator wózka ( człowiek/taboret )
Moje pytanko czy istnieje ustawiona temp. elektrolitu akumulatora wyciągniętego z wózka uzależniona od charakterystyki prostownika
którym będzie ładowana
-przykład
charakterystyka Wo-Wa podnosi temp.bateri o 12stopni
temp.graniczna baterii nie może przekroczyć 55stopni
bateria wyciągnięta z wózka nie może przekroczyć 55-12= 43 stopnie
Czy ograniczając obroty pompy przez co zmniejszy się pobór prądu o 10A razy ilość cykli przez zmianę spowoduję spadek
tem. elektrolitu czy tylko wydłużę czas pracy na baterii.
Offline
Żaden z prostowników nie mierzy temperatury baterii bo niema takiej możliwości.
Jeżeli bateria nadmiernie się grzeje to :
-może być awaria prostownika
-bateria albo cela jest uszkodzona
Offline
Ok pomiar wykonuje termometrem ale nie mogę dogrzebać się informacjii ile prostownik podczas ładowania może
podnieść temperaturę elektrolitu ( a podczas ładowania powinna się podnieść ).
Offline
Ale do czego jest ci potrzebna ta temperatura?
Offline
Właśnie
Jest mi nie potrzebna i potrzebuje informacjii o ile wzrośnie temp. podczas ładowania
prostownikami o standardowych charakterystykach.
Szukam takich informacji ale bezskutecznie.
Charakterystyki typu W:
W, Wa, W0Wa, WU, WUWa
Charakterystyki typu U:
U
Charakterystyki typu I:
I, Ia, I0Ia, IU, IUW, IUIa
Offline
Sądzę ze nieznajdziesz takich informacji bo jest dużo różnych prostowników o różnych mocach a i baterie są o rożnych pojemnościach.
Każdy prostownik ma inną charakterystykę.
Dlatego wydaje mi się że niema jednego sprawdzonego wzoru na temperaturę baterii.
Offline
I wynika że masz rację ale jak czytam dane producentów to najlepiej jak bateria będzie stała na
półce i to w klimatyzowanym pomieszczeniu.
Na jednej stronce piszą o 20*C to 6 lat natomiast tem 40*C to żywotność 1,5r. ( wolne żarty).
Zaraz idę klientowi powiem żeby kupił termometr i czekał na spadek temp. do 20*C
z resztą to sobie poradzę bo i mi kłopot się skończy.
Hej
Offline