Witam serdecznie,
Na początku może napiszę, iż jestem studentem kierunku transport i mam za zadanie wykonać projekt zamkniętej stacji obsługi pojazdów, co jest przyczyną dla której zamieszczam tutaj swoje pytania i wątpliwości, prosząc o wszelkie konstruktywne porady dotyczące powyższego problemu.
Mianowicie chciałbym zaprojektować zamkniętą stację obsługi dla przedsiębiorstwa budowlanego. Przedsiębiorstwo posiadać będzie jakąś tam liczbę obiektów technicznych – tj. wózków jezdniowych akumulatorowych oraz wózków jezdniowych spalinowych.
Wszystko sprowadza się do tego, iż w projekcie muszę zaproponować kilka różnych obiektów technicznych (tj. np. 2 różne wózki akumulatorowe i 1 wózek spalinowy), dla których przedstawię jak wyglądają i ile trwają poszczególne czynności w danych obsługach technicznych.
W literaturze oraz w internecie znalazłem iż powinna to być obsługa codzienna i teraz tutaj w zależności od tego jaki to jest wózek, np. obsługa techniczna nr.1 co 250mth, obsługa techniczna nr.2 co 500mth oraz obsługa techniczna nr.3 co 2000mth.
W związku z tym, iż każdy wózek posiada przypisaną dtrkę pragnąłbym się dowiedzieć jakiego rodzaju czynności dla danego rodzaju wózka są wykonywane i ile czasu takie czynności orientacyjnie mogą trwać.
Żeby zobrazować dane zagadnienie wkleję przykład czynności wykonywanych dla minibusa:
Dla Mercedesa Sprintera:
OC
Czynność: Pracochłonność w minutach:
Sprawdzenie czystości pojazdu i sprzątanie 7
Sprawdzenie poziomu paliwa (ewentualne uzupełnienie) 2
Sprawdzenie poziomu płynów (ewentualne uzupełnienie) 2
Sprawdzenie ciśnienia powietrza w ogumieniu 1
Sprawdzenie świateł 2
Itp. Itd.
OT1
Czynność: Pracochłonność w minutach:
Sprzątanie pojazdu 7
Mycie mechaniczne podwozia i ręczne nadwozia 12
Uzupełnienie poziomu olejów i płynów 6
Sprawdzenie stanu osi przedniej 3
Itp. Idt.
OT2
OT3
OL (obsługa letnia)
OZ (obsługa zimowa)
Myślę, że troszkę można już sobie wyobrazić jak to ma wszystko wyglądać.
Dla Sprintera przedstawione zostały również obsługi letnie oraz zimowe, natomiast dla wózków jezdniowych domyślam się, że są one zbędne i należy je pominąć.
Reasumując,
Czy byłby ktoś w stanie podać mi na np. 3 różnych wózkach (akumulatorowych oraz spalinowych, np. 2 takie i 1 taki) jak powinny wyglądać obsługi techniczne i co jaki czas (tutaj, co ile mth) należy takowe wykonywać. Jakie wykonywane są czynności dla danej obsługi i ile czasu mogą one trwać.
Domyślam się, że dane obsługi techniczne dla danego rodzaju wózka mogą być wykonywane nie tak jak podałem np. co 250mth, 500mth oraz 2000mth.
Rozumiem, że temat jest trochę zagmatwany i skomplikowany, aczkolwiek byłbym bardzo wdzięczny gdyby znalazła się osoba skłonna pomóc mi w tym wszystkim.
Sprawa tutaj sprowadza się do dtr’ek, których niestety w żaden sposób nie jestem w stanie sobie załatwić… oczywiście można je zakupić, jednakże jest to dość spory wydatek, tj. około 150zł tak więc nie jestem w stanie wydać tak dużych pieniędzy… (w ostateczności będę zmuszony biegać po mieście, prosząc o jakiekolwiek wskazówki pracowników obsługujących wózki jezdniowe).
Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych i z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Ostatnio edytowany przez Guma00 (2012-09-02 01:59:01)
Offline
z regułuy w wózkach spalinowych co 500mth a elektrykach co 1000mth robi sie przeglad
Offline
Guma00 napisał:
Witam serdecznie,
Na początku może napiszę, iż jestem studentem kierunku transport i mam za zadanie wykonać projekt zamkniętej stacji obsługi pojazdów, co jest przyczyną dla której zamieszczam tutaj swoje pytania i wątpliwości, prosząc o wszelkie konstruktywne porady dotyczące powyższego problemu.
Cześć
Na początku gratuluję ciekawego kierunku studiów, przepraszam że przejdę na TY ale będzie nam łatwiej rozmawiać na forum . Temat twojego zadania jest bardzo ciekawy i postaram się pomóc ci w kilku kwestiach :-)
Guma00 napisał:
Mianowicie chciałbym zaprojektować zamkniętą stację obsługi dla przedsiębiorstwa budowlanego. Przedsiębiorstwo posiadać będzie jakąś tam liczbę obiektów technicznych – tj. wózków jezdniowych akumulatorowych oraz wózków jezdniowych spalinowych.
Wszystko sprowadza się do tego, iż w projekcie muszę zaproponować kilka różnych obiektów technicznych (tj. np. 2 różne wózki akumulatorowe i 1 wózek spalinowy), dla których przedstawię jak wyglądają i ile trwają poszczególne czynności w danych obsługach technicznych.
... i na tym się teraz skupimy
Guma00 napisał:
W literaturze oraz w internecie znalazłem iż powinna to być obsługa codzienna i teraz tutaj w zależności od tego jaki to jest wózek, np. obsługa techniczna nr.1 co 250mth, obsługa techniczna nr.2 co 500mth oraz obsługa techniczna nr.3 co 2000mth.
W związku z tym, iż każdy wózek posiada przypisaną dtrkę pragnąłbym się dowiedzieć jakiego rodzaju czynności dla danego rodzaju wózka są wykonywane i ile czasu takie czynności orientacyjnie mogą trwać.
Informacje na podstawie DTR do wózka NISSAN R7035 wózek spalinowy gazowy
... całą DTR- kę wysyłam ci na maila
Kolejnym wózkiem wziętym na tapetę jest LINDE E60 z silnikiem elektrycznym, harmonogram czynności wygląda tak :
... resztę DTR- ki wysyłam ci również na maila
Mam jeszcze wykaz czynności z moich ulubionej marki ... TOYOTA 7FG
Guma00 napisał:
Rozumiem, że temat jest trochę zagmatwany i skomplikowany, aczkolwiek byłbym bardzo wdzięczny gdyby znalazła się osoba skłonna pomóc mi w tym wszystkim.
Tylko na pozór tak się wydaje, a naprawdę problemem jest tylko i wyłącznie dostęp do odpowiednich materiałów:) mam nadzieję że prócz mnie inni użytkownicy forum też ci pomogą w grupie siła
Guma00 napisał:
Sprawa tutaj sprowadza się do dtr’ek, których niestety w żaden sposób nie jestem w stanie sobie załatwić… oczywiście można je zakupić, jednakże jest to dość spory wydatek, tj. około 150zł tak więc nie jestem w stanie wydać tak dużych pieniędzy… (w ostateczności będę zmuszony biegać po mieście, prosząc o jakiekolwiek wskazówki pracowników obsługujących wózki jezdniowe).
Podejrzewam, że ciężko by ci było w ten sposób coś zdziałać, ale jakoś trzeba sobie radzić. A co do kupowania DTR do takich celów to by było faktycznie bez sensu, poza tym szkoda pieniążków
Guma00 napisał:
Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych i z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Nie ma za co, a podziękowaniem dla nas będzie napisanie poprawnie tej pracy przez ciebie POWODZENIA !!!!
Offline
Dziękuję bardzo za zainteresowanie się moim tematem
Przesłane Dtrki z danymi czynnościami bardzo mi się przydadzą, aczkolwiek w miarę możliwości chciałbym jeszcze poprosić o podanie ile dana czynność może mniej więcej potrwać (tak pi razy drzwi)... temat będzie wtedy w zupełności wyczerpany
Jeszcze raz wielkie dzięki!
Offline
Guma00 napisał:
Dziękuję bardzo za zainteresowanie się moim tematem
Przesłane Dtrki z danymi czynnościami bardzo mi się przydadzą, aczkolwiek w miarę możliwości chciałbym jeszcze poprosić o podanie ile dana czynność może mniej więcej potrwać (tak pi razy drzwi)... temat będzie wtedy w zupełności wyczerpany
Jeszcze raz wielkie dzięki!
Nie ma problemu, z drugą częścią zadania jest trochę gorzej, bo nie spotkałem się z zaleceniami czasowymi co do wykonywania poszczególnych czynności w czasie przeglądu eksploatacyjnego sami musimy sobie jakoś z tym poradzić
Offline
Dokładnie o to mi chodzi mianowicie ile dana czynność tak na oko może potrwać
np. kontrola i regulacja napięcia łańcucha - tak na oko ile może to potrwać?? z regulacją 5 minut?
Offline
Guma00 napisał:
Dokładnie o to mi chodzi mianowicie ile dana czynność tak na oko może potrwać
np. kontrola i regulacja napięcia łańcucha - tak na oko ile może to potrwać?? z regulacją 5 minut?
Tak kontrola łańcucha max 5 minut
Offline
Kontrola łańcucha to ok.2-3min.
Regulacja to od 3min nawet do 30min.
Wszystko zależy od rodzaju i wieku wózka.
Nieraz żeby łańcuch wyregulować trzeba coś zdemontować.
Offline
to ja napisał:
Kontrola łańcucha to ok.2-3min.
Regulacja to od 3min nawet do 30min.
Wszystko zależy od rodzaju i wieku wózka.
Nieraz żeby łańcuch wyregulować trzeba coś zdemontować.
Cześć a posiadasz więcej informacji na temat wykonywania czynności serwisowych ? Czy to wynik twoich doświadczeń z wózkami ? W wózkach TOYOTA nie ma konieczności demontażu żadnych elementów w celu regulacji naciągu łańcucha więc wystarczy spokojnie 5 minut na to
Offline
Chciałbym jeszcze raz podziękować wszystkim tym, którzy poświęcili swój czas pomagając mi przy projekcie, a w szczególności użytkownikowi e-pomoc84.
Projekt jakoś udało się zaliczyć sklejając informacje z różnych miejsc - fora, internet, książki.
Wielkie dzięki
Offline
i bardzo się cieszymy że mogliśmy pomóc
Powodzenia na studiach
Offline