Polskie forum o wózkach widłowych

Polskie forum o wózkach widłowych tutaj znajdziesz wszystko czego szukasz.

Nie jesteś zalogowany.

#1 2011-07-27 21:03:05

serwis komatsu
New member
Zarejestrowany: 2011-07-27
Posty: 6

MITSUBISHI FG20CN Błąd E 21

Witam, problem jak w temacie na licznik wywala błąd E21 ponadto potrzebuje dane parownika gazowego jaki ma tam przychodzić w orginale bo teraz jest wstawiony LOVATO zwykły podciśnieniowy i na tym wózek działać nie chce wózek to MITSUBISHI FG20CN 2006 ROK zasilany gazem LPG
Na dzień dzisiejszy wywaliłem górną przystawkę tą z silnikiem krokowym zamiast niej wstawiłem mikser i niby wszystko ok ale coś świruje z obrotami tzn wolne ma i trzyma ładnie na zimnym i gorącym silniku ale maksymalne ma raz wysokie (dobre) a raz tak do połowy tych co mają być nie wiem jak ten problem zlikwidować może ktoś podpowie.
Krzysztof.rajda@neostrada.pl
lub 784-603-986

Offline

 

#2 2011-07-28 07:31:21

e-pomoc84
Moderator
Zarejestrowany: 2011-03-16
Posty: 285

Re: MITSUBISHI FG20CN Błąd E 21

Witam,


Może zamiast stosować LOVATO  podciśnieniowe trzeba by było zamontować LOVATO elektryczne ze sterownikiem.


"Życie jest jak pudełko czekoladek - nigdy nie wiesz, co ci się trafi. Forrest Gump "

Offline

 

#3 2011-07-28 16:32:06

serwis komatsu
New member
Zarejestrowany: 2011-07-27
Posty: 6

Re: MITSUBISHI FG20CN Błąd E 21

Użycie elektronicznego parownika nic nie dało nadal komputer po jakimś czasie pracy redukuje maksymalne obroty tak do mniej więcej połowy możliwych do uzyskania różnica tylko w sposobie sterowania parownika tu z cewek tam z podciśnienia

Ostatnio edytowany przez serwis komatsu (2011-07-29 20:10:20)

Offline

 

#4 2011-07-29 06:50:14

mechanik
Member
Zarejestrowany: 2011-07-29
Posty: 28

Re: MITSUBISHI FG20CN Błąd E 21

W jaki sposób komputer redukuje obroty skoro wywaliłeś silnik krokowy?

Offline

 

#5 2011-07-29 20:12:17

serwis komatsu
New member
Zarejestrowany: 2011-07-27
Posty: 6

Re: MITSUBISHI FG20CN Błąd E 21

Komputer steruje przepustnicą i nie otwiera jej do końca lub wchodzi w tryb serwisowy tak myślę ale co do tego trybu serwisowego(awaryjnego) nie jestem pewien zapomniałem opisać układ myśląc iż znajdzie się znawca tych wózków  więc tak wózek ma sterowanie zapłonem poprzez czujnik na wale i komputer każda cewka jest osobno na fajce świec ,do dawanie gazu odbywa się przez potencjometr przy pedale gazu tak więc przepustnica ( jest 1) sterowana jest też elektrycznie( w tych modelach nie ma linki gazu)nad przepustnicą w orginale jest przystawka z silnikiem krokowym, czujnikiem ciśnienia gazu oraz zaworem otwierającym dopływ gazu a na przewodzie od filtra powietrza jest wmontowany przepływomierz tym wszystkim zarządza komp tylko troche ześwirował po ingerencji poprzednich serwisów . Z tego co wiem to diagnozę można przeprowadzić tylko w kuhn polska ale liczą jak za woły(rzekomo tylko oni mają program do tych wózków)więc liczę iż ktoś z forumowiczów miał taki przypadek i coś doradzi.

Ostatnio edytowany przez serwis komatsu (2011-07-29 20:35:22)

Offline

 

#6 2011-07-30 08:01:05

e-pomoc84
Moderator
Zarejestrowany: 2011-03-16
Posty: 285

Re: MITSUBISHI FG20CN Błąd E 21

Czyli wygląda to bardzo podobnie jak w wózkach TOYOTA serii 8FG .

Należy zastosować jeszcze dodatkowy emulator, który będzie sterował rodzielaniem dawką gazu wink


"Życie jest jak pudełko czekoladek - nigdy nie wiesz, co ci się trafi. Forrest Gump "

Offline

 

#7 2011-07-30 12:01:00

serwis komatsu
New member
Zarejestrowany: 2011-07-27
Posty: 6

Re: MITSUBISHI FG20CN Błąd E 21

To raczej nic nie da chodzi mi głównie o sposób oszukania komputera aby przestał wyświetlać błędy i nie wchodził w tryb awaryjny istnieje zawsze możliwość założenia jakiegoś gaźnika i aparatu zapłonowego ale po co pchać się w koszty a po 2 licznik nadal wyświetlał by błędy więc nie ma to sensu

Ostatnio edytowany przez serwis komatsu (2011-07-30 12:03:54)

Offline

 

#8 2011-07-30 17:59:14

mechanik
Member
Zarejestrowany: 2011-07-29
Posty: 28

Re: MITSUBISHI FG20CN Błąd E 21

Rzeczywiście przy tym widlaku nie miałem okazji pracować, sądziłem że silnik krokowy zmienia kąt otwarcia przepustnicy w całym zakresie stąd moje pytanie. Dzięki za obszerny opis smile .
Jeżeli błąd wyświetlał się przed Twoją ingerencją, sterownikowi może brakować jakiegoś elementu oryginalnej instalacji gazowej (elektrozawór, czujnik, itp.)
Kluczowe jest poznanie znaczenia błędu. Nawet jeśli miałbyś wezwać Kuhna to nie powinno to potrwać długo więc dużo nie zapłacisz zawsze możesz też dogadać się z serwisantem cool

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson