Strony: 1
Wątek Zamknięty
Witam
Mam problem z wózkiem Clark. Podczas jazdy szarpie nim w przód i tył. Innym razem nie chce ruszyć a jak ruszy to strasznie toporny. Podczas zgaszenia wypluwa olej miarką oleju(nie zawsze). Proszę o pomoc!!!
Offline
Witam,
Z którego roku jest Pana wózek ?
Offline
Nie ma tabliczki znamionowej ale podejrzewam rok 80'.
Offline
A wymieniał Pan olej w tej skrzyni ?. Ewentualnie, czy posiada Pan wiedzę na temat obsługi tego wózka? Może się okazać, że po wymianie filtrów oraz oleju wszystko wróci do normy .
Jeśli nie to trzeba będzię się przyjrzeć tarczką , a to już zrobi się poważna naprawa
Offline
Filtr tak, olej nie . Na pierwszy rzut oka zdaje sie być czysty. Nie bardzo wiem jaki idzie tam olej . Stan min noszę sie z wymianą.
Offline
baca60 napisał:
Filtr tak, olej nie . Na pierwszy rzut oka zdaje sie być czysty. .
Hmmm... wie Pan pojęcie " na pierwszy rzut oka " to pojęcie względne, gdyż nie jest Pan wstanie określić czy olej nie stracił przez lata swoich własności , a jest to bardzo prawdopodobne .
baca60 napisał:
Nie bardzo wiem jaki idzie tam olej . Stan min noszę sie z wymianą.
W naszych wózkach stosujemy olej ATFII D , ale śmiało może Pan takiej informacji zasięgnąć w serwicie CLARK-a, napewno Panu pomogą z dobraniem odpowiedniego oleju .
Offline
Źle napisałem. Wymieniłem olej, filtr nie, bo nie mogę go znależć. Jest to Perkins 4-ro cylindrowy na bliżniakach pompowanych.
Ostatnio edytowany przez baca60 (2011-04-29 21:39:04)
Offline
Przyczyn takiego zachowania wózka może być wiele. Na pewno ktoś poważny na tym forum nie strzeli w ciemno co wózkowi "dolega". Będzie gdybanie i tyle ... Wg mnie usunięcie usterki należy zlecić technikom serwisu. Z doświadczenia wiem , że naprawy wózków na zasadzie "zrób to sam" są niejednokrotnie droższą zabawą , jak zlecenie autoryzowanemu serwisowi.
Podaję link F-my : http://www.clark.org.pl/zgloszenie_usterki.php lub http://www.suret.com.pl/index.php?stron … CLARK.html
Offline
baca60 napisał:
Źle napisałem. Wymieniłem olej, filtr nie, bo nie mogę go znależć. Jest to Perkins 4-ro cylindrowy na bliżniakach pompowanych.
Acha... akurat nie posiadam wiedzy, żeby Panu wskazać gdzie jest umieszczony ten filtr. Zasięgnę wiedzy w serwisie i postaram się Panu pomóc.
Offline
mark56 napisał:
Przyczyn takiego zachowania wózka może być wiele. Na pewno ktoś poważny na tym forum nie strzeli w ciemno co wózkowi "dolega". Będzie gdybanie i tyle ... Wg mnie usunięcie usterki należy zlecić technikom serwisu. Z doświadczenia wiem , że naprawy wózków na zasadzie "zrób to sam" są niejednokrotnie droższą zabawą , jak zlecenie autoryzowanemu serwisowi.
Podaję link F-my : http://www.clark.org.pl/zgloszenie_usterki.php lub http://www.suret.com.pl/index.php?stron … CLARK.html
Ma Pan całkowitą rację, ale z pozoru skomplikowanymi naprawami można sobie czasami poradzić samemu, bo rozwiązanie okazuje się banalne;) . A serwis napewno " za darmo " takiej usterki nie usunie , a raczej na pewno będzie starał się wyciągnąć jak najwięcej pieniążków za naprawę
Offline
Wydaje mi sie ze przyczyną może być pompa. Bo jak jest zimny to jedzie bez większych problemów , gorzej jak sie rozgrzeje .
Ostatnio edytowany przez baca60 (2011-04-30 08:45:18)
Offline
baca60 napisał:
Wydaje mi sie ze przyczyną może być pompa. Bo jak jest zimny to jedzie bez większych problemów , gorzej jak sie rozgrzeje .
Hmmm ... acha, później zostaje już tylko skrzynia sama w sobie , najlepiej by było mieć możliwość podmiany na chwile pompy z innego wózka to by pomogło się upewnić
Offline
Rozumiem , że naprawy typu "zrób to sam" e-pomoc84 proponuje wykonywać przy wózkach widłowych , które nie są dozorowane przez UDT. W poważnej F-mie "grzebanie" przy sprzęcie osób nie posiadających odpowiednich kwalifikacji jest surowo zabronione ! Zresztą wszystkie czynności przeglądów , usuwanie bieżących usterek , remontów muszą być zgodnie z wymogami ewidencjonowane , a niektóre zgłaszane do o ponowny odbiór UDT.
Ale jak się ma jeden zabytkowy wózek to można się na własne ryzyko bawić w naprawy. Tylko wg mnie traci się niepotrzebnie czas na zgadywankę - co by to mogło jeszcze być przyczyną że wózek jest niesprawny ...
Naprawy serwisowe wcale nie są takie drogie a jeśli nie ma się własnej obsługi technicznej wózków to należy z nich korzystać , bo czasem można naprawdę bez potrzeby zdemontować pół wózka i tak nie znajdziemy przyczyny.
Proponuję telefonicznie skonsultować z technikami awarię wózka http://www.clark.org.pl/zgloszenie_usterki.php
Offline
mark56 napisał:
Rozumiem , że naprawy typu "zrób to sam" e-pomoc84 proponuje wykonywać przy wózkach widłowych , które nie są dozorowane przez UDT. W poważnej F-mie "grzebanie" przy sprzęcie osób nie posiadających odpowiednich kwalifikacji jest surowo zabronione ! Zresztą wszystkie czynności przeglądów , usuwanie bieżących usterek , remontów muszą być zgodnie z wymogami ewidencjonowane , a niektóre zgłaszane do o ponowny odbiór UDT.
Może Pan określić gdzie jest wzmianka w przepisach, że przeglądy eksplatacyjne musi wykonywać wykwalifikowany serwis ? Chyba, że chodzi Panu o przeglądy konserwacyjne UDT, a to już inna bajka.
Offline
Polecam książkę : "Wózki jezdniowe podnośnikowe" - Wybrane zagadnienia dotyczące konserwacji i użytkowania : Autorzy : Dariusz Kozłowski , Krzysztof Dębski ; Wydawnictwo KaBe Krosno 2006.
Miłej lektury ! Pozdrawiam
Offline
mark56 napisał:
Polecam książkę : "Wózki jezdniowe podnośnikowe" - Wybrane zagadnienia dotyczące konserwacji i użytkowania : Autorzy : Dariusz Kozłowski , Krzysztof Dębski ; Wydawnictwo KaBe Krosno 2006.
Miłej lektury ! Pozdrawiam
Ale Pan myli konsewację z eksplatacją, przecież to dwie różne czynności .
Offline
Polecil bym wrócenie do tematu. Nie prowadze żadnej działalności.Jest to mój prywatny wózek,więc prosze o pomoc.
Offline
Witam.
Moim zdaniem trzeba zaczać od filtra oleju , nastepnie sprawdzic cisnienie wstepne pompy na zimnym silniku, poczym na ciepłym.
jezeli to ustalimy, sprawdzamy poziom oleju w przemienniku obrotów.
Jezeli wszystko jest ok. pozostaje rozebranie skrzyni i dostanie sie do tarczek oraz uszczelnień na wałku jazdy.
Pozdro.
Offline
Witam.
A moim zdaniem jak wózek jeździ na zimnej skrzyni, a na ciepłej nie, to trzeba rwać silnik, skrzynię na paletę i robić.
Ewentualnie wcześniej sprawdzić ciśnienia.
Offline
Witam,
Wyjąć silnik to nie sztuka i wziąć za to kasę.
Można niewielkim kosztem wyeliminować daną usterkę.
PO POPRZEDNIM JEJ USTALENIU.
Pozdro
Offline
mariusz 1969 napisał:
Witam,
Wyjąć silnik to nie sztuka i wziąć za to kasę.
Można niewielkim kosztem wyeliminować daną usterkę.
PO POPRZEDNIM JEJ USTALENIU.
Pozdro
Podzielam to zadnie w 100%
Offline
Z tego co pisze autor postu,wynika że ciśnienia były sprawdzane,wiec to odpada. Na Twoim miejscu zabrałbym się za rozebranie skrzyni i ewentualnie tam poszukać usterki. Można to zrobić tańszym kosztem,wszystko zależy od Ciebie.
Offline
Witam,
Usterka została usunięta. Wina pompy oraz zbyt mocno napiety napinacz od hamulca (poluzowała się kontra i za mocno trzymał hamulec).
Dzięki za porady.
Offline
Dziekujemy za informacje, usterka usunięta, więc mogę zamknąć wątek .
Offline
Wątek Zamknięty
Strony: 1