Wózki wid³owe - logo
 

REGULARNY SERWIS SPOSOBEM NA REDUKCJE KOSZTÓW

Kiedy sytuacja w firmie wymaga szukania oszczêdno¶ci wielu z nas my¶li o kosztach bezpo¶rednich. W niektórych przypadkach takie posuniêcie mo¿e przynie¶æ korzy¶æ, lecz na pewno nie w dziale utrzymania ruchu urz±dzeñ transportu bliskiego.

Postaram siê na przyk³adzie przegl±dów techniczny wózków wid³owych przybli¿yæ korzy¶ci p³yn±ce z regularnego a przede wszystkim solidnie wykonanego przegl±du.

Wiêkszo¶æ producentów zaleca obs³ugê techniczn± swoich urz±dzeñ po uzyskaniu przebiegu maksymalnie 500 mth*. Zak³adaj±c, i¿ nasza hipotetyczna Firma nale¿y do przedsiêbiorstw ¶redniej wielko¶ci zatrudniaj±cych do 50 pracowników i pracuj±cych w systemie dwu zmianowym mo¿emy okre¶liæ zapotrzebowanie na poziomie czterech przegl±dów okresowych w roku.

Je¶li przyjmiemy, i¿ koszt roboczogodziny serwisanta wynosi X to mo¿emy w pewnym przybli¿eniu okre¶liæ koszt przegl±du na poziomie 10*X i tym samym okre¶liæ roczne koszty wykonania przegl±dów techniczny wózka na poziomie 4*10*X*1,5 co dajê kwotê 60*X (dodany wspó³czynnik 1,5 okre¶la inne drobne prace i naprawy wykonywana przy okazji przegl±dów okresowych wózka).

Teraz za³ó¿my, i¿ ten sam wózek pracowa³ przez ok. 2000 mth* w roku pozbawiony opieki technicznej.
Mo¿emy za³o¿yæ, i¿ w takim czasie wyst±pi³y nastêpuj±ce awarie:
Zu¿ycie ³añcuchów no¶nych ( brak regulacji, nierównomiernie roz³o¿one obci±¿enie ) - 25*X czê¶ci + 2*X wymiana = 27*X
Wytarcie stopy wide³ (za spraw± rozci±gniêtych i nie regulowanych ³añcuchów) - 20*X
Zanieczyszczony uk³ad zasilania (np. LPG) lub uk³ad zap³onowy wp³ywaj±cy na nierówn± pracê silnika to trudno¶ci z uruchomieniem oraz zwiêkszone zapotrzebowanie na paliwo (wzrost zu¿ycia od 10 do nawet 25 %) - koszt mo¿emy z du¿± doz± prawdopodobieñstwa oszacowaæ na poziomie minimum 15 jednostek - 15*X

Ogólne zanieczyszczenie mechanizmów wózka takich jak uk³ad ch³odzenia, instalacja elektryczna (zw³aszcza styczniki wózków elektrycznych) - to min 10*X

Zwiêkszone luzy (poprzez brak obs³ugi punktów smarnych) w uk³adzie maszt-karetka, po³±czenia masztu z wózkiem, sworzni si³owników, uk³adu zawieszenia oraz uk³adu skrêtu wózka wp³ywaj±ce na ogólny spadek warto¶ci podno¶nika - w zale¿no¶ci od warto¶ci urz±dzenia mo¿emy przyj±æ wspó³czynnik 0,2 WARTO¦CI WÓZKA

Przyspieszone zu¿ycie silnika oraz uk³adu przeniesienia napêdu w wyniku braku wymiany ¶rodków smarnych, filtrów, braku regulacji sprzêg³a itp. - przyjmijmy spadek warto¶ci urz±dzenia na poziomie 0,3 WARTO¦CI WÓZKA

Powy¿sze wyliczenia oczywi¶cie s± ma³o dok³adne lecz i tak obrazuj± jak czêsto koszty zwi±zane z utrzymaniem podno¶nika mog± zostaæ ograniczone poprzez objêcie urz±dzenia sta³± i fachow± obs³ug± techniczn±.

Oczywi¶cie w powy¿szej kalkulacji nie uwzglêdniono wymiernych korzy¶ci p³yn±cych z posiadania w pe³ni sprawnego urz±dzenia , takich jak: bezpieczeñstwo i komfort pracy Za³ogi, zminimalizowanie prawdopodobieñstwa przestojów spowodowanych awari± wózka co wp³ywa na zwiêkszenie poziomu oferowanych us³ug.

Regularny serwis to tak¿e mo¿liwo¶æ planowania wydatków zwi±zanych z utrzymaniem wózka, a wcze¶nie wykryta usterka czêsto pozwala zmniejszyæ nawet kilkukrotnie koszty naprawy.
W pracy z wózkami firma DSlift zawsze stosuje zasadê, i¿ taniej jest dbaæ ni¿ remontowaæ.
R.N.
DSlift

*- Motogodzina (mth) - w przypadku wózków jezdniowych podno¶nikowych to jednostka miary czasu pracy maszyny, obliczanej jako ró¿nica miêdzy czasem jej zakoñczenia a rozpoczêcia.

wozkiwidlowe.dslift.pl

powrót do listy artyku³ów
© 2008 Hepi.pl Regulamin | Fair Play | O nas | Reklama
Og�oszenia z domen: wozkiwidlowe24.pl | widlaki.pl | podnosniki.pl   Zobacz pełną listę domen >>
facebook